Färgblind

Lika väl som man blir hemma blind tror jag man blir "hemmafärgblind". Jag sitter nu äntligen hemma i Bönis igen och funderar.
Det blir ingen skoterfärd för Bosse, så det blir ingen "göraomsovrumshelg" heller. Men jag funderar i alla fall. Jag känner att jag blir så blind för andra färger när jag hittar nåt som jag tycker om.
Jag har ju alltid varit "cilla black" för det är min älsklings färg. Men även vitt och rött har jag ju plockat in. I vårt nya kök går ju det mesta i vitt och svart, men även små inslag av rött finns ju.

Sovrummet där tog jag ju in brunt och rött i höstas, och det känner jag är vilsamma färger. I hallen (där vi fortfarande inte gjort nåt) är dörrarna fortfarande röda och likaså i badrummet som går i trä och rött.
Känns lite mycket rött eller??

Nu när jag börjar fundera så har jag ju kommit så långt så att jag tror mig känna att jag nog vill ha brunt och vitt i sovrummet, men hallen då? Vi ska ju bygga farstu kvist typ veranda så det är ju ingen panik med hallen egentligen. Den är ju ganska liten och jag har funderat på att måla vitt med en fond även där för att plocka in färg, men vilken färg? Och ska jag verkligen ha röda inslag kvar i sovrummet??
Så småningom ska ju även badrummet göras om. Badet kommer att bli nere i källaren och uppe ska vi bara ha en liten dusch hörna. Men är det för mycket att ha en röd tråd i rött överallt nere?

Uppe har ju ungarna sina rum och de har ju själva valt vilka färger de vill ha. Sen ska det ju bli ett hobby/kontors rum i gamla köket och där har jag fantiserat om att ta in lite romantik ev lite rosa.
Men det är ju främst nedervåningen nu som jag yrar om egentligen, vad tror ni? Blir det för mycket av det goda när färgerna går igen i varandra i alla rum??
Är jag inte lite ensidig??

Kommentarer
Postat av: Mia

Visst är det hemskt när man börjar fundera? Till slut blir man alldeles virrig och vet varken ut eller in!
Jag har bestämt hur min lilla stuga ska se ut så småningom, och nu börjar planerna för täppan ta form *L* Det är sååååå kul!!

2008-02-07 @ 16:40:38
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Kerstin

Ja,"tur" dottern är så pass omobil som hon är nu,annars vore svårt få henne att vara stilla!Ev måste jag kontakta vården igen suck,hon är så svullen runt knät och foten är sned och värk.Ser dina färgbekymmer,inte lätt!Jag älskar blått/lila,har svårt hålla mig ifrån de färgerna.Känns som tant blå bor här ibland hahaha.Ang ditt färgval:bäst är att gå på känslan tror jag,för då trivs man ju hemma och det känns ombonat och harmoniskt!Lycka till! Ha det så bra! Kram!

2008-02-07 @ 17:23:55
URL: http://tankeverkstaden.blogg.se
Postat av: Cissi

Man kan verkligen bli snurrig i huvudet när man väl börjar fundera.
Jag tycker inte att det behöver bli för mycket för att färgerna går igen, det kan ju vara olika toner i färgerna.
Gå på dina känslor så blir det bra!
Kramar

2008-02-07 @ 18:19:33
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Lillemor

tycker du att det blir för mkt rött i sovrummet också ,så ta brunt vitt och nån annan färg.svarta detaljer kan du ju ha. det blir inte murrigt och mörkt för det.. .. eler ljusblått.det är fint till det bruna och vita..
hopaps att det blir bra..
hallen e ju en central del som ska gå ihop med dom andra rummen gärna.dår jan du ju ha ljusgrått? oc vitt. så väljer du färger på detaljerna istälelt så det går at byta ,.,. haha när blev jag inrednings arkitekt hihi
hopaps det går bra och att du har lite att pyssla med nu när han sticker .här kvittrade fåglarna igår så ja våren komer nog snart
jag ska ut i trädgården och gräva ner lökarna som inte kom ner i höstas.. går lika bra nu:)

2008-02-08 @ 07:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0