Äntligen....

Jag har äntligen hittat den!!! I Hedemora hittade jag den som jag ända sedan i augusti sökt! Vad undrar ni nu säkert fyllda med nyfikenhet.
image120

Jag har hittat min databox till min bil!! Min bil som stått på verkstad ända sedan i augusti pga att det saknas en data box som gått sönder. Under dessa månader har jag lärt mig att databox (eller styrbox som det också kallas)
Det började ju med att lambasonden gav felvärden och vid en närmare titt på verkstan så visar det sig att styrboxen är paj. Styrboxen gör att allt det elektriska fungerar och utan den startar inte ens bilen. Det är också väldigt viktigt att när man ska byta styrbox måste siffrorna som står på stämma exakt med den styr box man sätter in.

Har nu sökt styrbox i hela landet, diskuterat på motorforum och till slut hittat en i Hedemora. Den har i kväll anlänt till Nordingrå och i morgon åker den upp till Övik och verkstan!! Sen ska det bytas vattenpump och sedan ska det besiktas och sen får vi väl hoppas att lilla jag får ihop pengar för att lösa ut min lilla mitchi.

Helt plötsligt har jag i alla fall fått andra prioriteringar. Ommålningen i sovrummet, likaså köpmandisken jag vill ha det får faktiskt vänta nu om jag ska ha ihop pengar till allt detta som bilen kommer att kosta. Bara styrboxen (beg sådan) gick på 2 000 kr, det är dyrt med bilar.

Nu ska jag i alla fall snart få sl


Kommentarer
Postat av: maria

Hej mitt i natten!

Grattis till styrboxen!!!! hahaha...så dumt det lät! Kan man säga grattis till styrboxen...hahaha. Jo, det kan man väl? Jag vet ju hur mycket du längtar efter din bil.....

Bilar är ett öde ibland. Jag har varit till bilhandlaren idag och gnällt om en del saker redan...hm. Jag köpte ju bilen förra veckan så det börjar ju bra......

Kram på dig Cilla!!!

2008-02-20 @ 02:27:04
URL: http://nightviolet.blogg.se
Postat av: Inger

Gamla bilar kan man bli tokig på..

Fina bilder från havet i tidigare inlägg, som jag missat... Havet inger ro i själen...
Ha det gott
Kram

2008-02-20 @ 02:40:49
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: maria

Men vad gör alla uppe om nätterna???? Gå och lägg er nu!!! eh...jag också då kanske....
godnattkram...

2008-02-20 @ 02:56:21
URL: http://nightviolet.blogg.se
Postat av: Lillemor

tjena vad roligt att du kanske får ut mitzi nu då.. hette hon
så?
men krutgumman hette hon inger.- vilken grej att
baka och bjuda alla på fika varje måndag.snacka om gulletant.. såna borde det finnas fler..
skickar massa kramar och hopaps det går ba med bilen.. köpmandisken mm det komemr det med.. bilen e ganska viktigt.
kraaam

2008-02-20 @ 07:46:08
Postat av: Nilla

God morgon...Vad roligt att du hittat delen till bilen ..Jag kör bara äldre bilar så att man slipper allt med databoxar att göra ..då kan man fortfarande mecka själv....sånt gillar jag..Kram kram

2008-02-20 @ 08:46:38
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: Millapilla

hej! Roligt att du hittat styrbox till din bil! Jo bilar kostar...ha en bra dag och kram på dig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0