Äntligen vår!!!!

När alla trädgårdstidningar och kataloger börjar dimpa ner i postlådan, ja då tycker jag det är vår.
Idag damp Bakkers ner i lådan och jag blev genast som ett litet barn som får en leksakskatalog. Nu är det äntligen dax att börja fundera på trädgården, ÄNTLIGEN!!!!!

Men man skulle ju ha en sjö att häva pengar ur också för det kostar ju, jag har i alla fall totat i hop en önske lista redan.
Detta är ett urval!

Chokladblomma    I
image69image71Kaprifolimage76Spindellilja

image79Ipomoea         image72Kapstjärnaimage73Mossflox för mitt stenparti



image75Skäggirisimage77Mera Stenpartier  image78Capuchino lilja



image74Passionslilja

Detta är ju inte så mycket kan man ju tycka, men smakar det så kostar det!  runt tusenlappen går dessa på. I de flesta förpackningar är det ju i o för sig ganska mycket lökar men min trädgård är ju inte jätte stor sån jag har ju hellre många sorter än en massa av samma *suck*

Men drömma kan man väl göra. Hoppas att Bosse nu får tid att bygga växthus till mig i vår, det blir ju spännande. Så har jag snart både fruktträdgård, grönsaker och massor med blommor, Härligt!!!


Till veckan blir jag gräsänka. Bosse ska till Sundsvall på jobb 2 veckor, kommer ju hem på helgerna.  Få se om man kanske kan börja dona lite då. Jag ska jobba tisdag och onsdag igen till veckan, verkar bli de dagar som de behöver folk.
Var ju till AF idag och det var inte den pers det brukar vara. En väldigt bra förmedlare har jag fått och hon verkar tycka att det är inte någon större idé att jaga mig, jag har ju jobb och väntar bara på ortopeden i Sundsvall så det är ganska meningslöst att jag mig tills vi vet om det blir operation eller ej.
Vi ska träffas i aug igen, skönt.

Nu ska här badas skumbad...









Kommentarer
Postat av: britten

jaha julafton !...då är det ingen mening att störa dig då för du är väl nersjunken i frökatalogen...

2008-02-08 @ 07:36:03
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: maria

Cilla! Jag kom på en lysande idé!!!! Jag skriver ihop en lista på mina perenner så gör du likadant. Sen kan vi byta med varandra och skicka plantorna på posten! Är det någon planta du undrar över så skickar jag med foto, jag tror jag har fotat alla mina blommor....över 100 sorter! Vilken plantskola vi skulle kunna starta!!!!!

2008-02-08 @ 10:34:08
URL: http://nightviolet.blogg.se
Postat av: Millapilla

halloj ! ja du Maria det låter bra...för när jag handlat på Bakkers så har säkert hälften inget blivit :( Skönt att du fick en bra människa på AF! ha nu en riktigt trevlig helg och massor med kramar

Postat av: Kerstin

Vilken vacker härlig trädgård du kommer att få, skönt att sitta och njuta av på sommaren! Önskar dig en trevlig helg!

2008-02-08 @ 14:53:37
URL: http://tankeverkstaden.blogg.se
Postat av: Kerstin

Vilken vacker härlig trädgård du kommer att få, skönt att sitta och njuta av på sommaren! Önskar dig en trevlig helg!

2008-02-08 @ 14:54:41
URL: http://tankeverkstaden.blogg.se
Postat av: Mia

Chokladblomman vill jag också ha! Den lär ju t.o.m dofta choklad...risken är väl bara att jag äter upp den! ;-)

2008-02-08 @ 21:00:55
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Anna

Åh jag odlade chokladblommor förra året. Dom är så härliga. :D

2008-02-09 @ 17:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0