Äntligen fredag...

och äntligen hemma igen! I veckan som varit har jag faktiskt orkat jobba lite ialla fall, men inte på taxi. Jag har en väninna som har ett cafe/restaurang och där var jag och praktiserade lite när jag gick på rehab.

Cafe Trekanten heter det och ligger i Övik. Där har jag jobbat lite i veckan. Himla kul att jobba där som kontrast till Taxi. Jag tycker ju om att laga mat och vill gärna ha mycket att göra när jag jobbar. Där är så roligt för där är det kunder från det att man kommer på morgonen tills man går hem på kvällen. Naturligtvis är det ju mest folk runt lunch tid för ryktet har väl gått att på Trekanten är maten billig och dessutom är det mycket mat.

På onsdag bidrog jag med min taco tårta. Den är väldigt omtyckt och den har tydligen inte serverats sedan jag slutade i april, så gissa om den tog slut med en gång. På torsdag gjorde jag min special panna, då inte till lunch utan till en catering middag, hoppas den blev uppskattad. Den maträtten älskar mina barn så även Bosse.

Cillas specialpanna

Rökt skinka i bit
öl korv (typ caramba)
zuccini
broccoli
vitlök
feta ost
mini tomater
grädde
köttbuljong

Fräs ihop zuccini, broccoli, skinka och korv. pressa vitlök över och pudra ner buljongen. Späd med grädde låt alltihopa koka ihop. Gör ev en redning så att det blir lite tjockare som en sås. När det är klart (småputtrat ca 10 min) lägger man ner feta osten och tomaterna sen får det inte koka för då spricker tomaterna.
Servera med pasta eller ris .

Det är en jätte god gryta men den smakar nästan bättre dagen efter.

Nu ska jag ta en promenad ner till stranden o kika på allt vatten. Det är ett enormt högvatten här och blåser på ganska bra. Sätter nog in lite foton senare. Tycker det är himla mysigt med detta högvatten. Naturen är underbar som kan skifta så från minut till minut. Märkligt hur havet och månen styr allt runtomkring

Ha en bra dag så länge!

Kommentarer
Postat av: Mia

Som det verkar nu, så blir det köp. Det avgörs på tisdag... :-))

2008-02-01 @ 11:45:11
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Millapilla

Hej! Oh, vad kul att jobba på cafe/resturang. Mums måste testa specialpannan...men tacotårtan låter oxå jättegott! Ha en riktigt trevlig helg.kram

Postat av: Lillemor

taco tårta e smaskens. brukar jag göra. mums. vi ska äta nachos nu. en slump?? hihi.hopaps du e okej efter allt jobbande. roligt att du orkar med det och kommer ut lite. kul att få göra lite egna saker också:) ha det bäst.
massakramar!

2008-02-01 @ 16:43:15
Postat av: britten

men ! har du ändrat igen....fint 1

sitter ni oxå o slötittar på tv ?
jag ska gå på mode mässa i helgen..

ha det gött

2008-02-01 @ 20:48:53
URL: http://pyrobritt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0