Alla hjärtans veckan!

En vecka som ska tillägnas de vi älskar och bryr oss om!
Min vecka ska starta med min äldsta dotter, Sofie.image95

Det här är alltså min älskade äldsta dotter.Att hon har blivit som hon är förstår jag inte. Hon är så full av ödmjukhet, omtanke och kärlek. Hon var bara 5 år när jag och hennes pappa flyttade i från varandra, så hon tog tidigt ett stor ansvar inte minst för sin lillasyster.

Sofie har under lång tid haft det jobbigt dvs med kompisar o så. Hon blev redan i 12 års ålder utsatt för elakheter, och det var nåt hon levde med under hela högstadie tiden, tack o lov blev det ju mycket bättre sedan när hon kom i gymnasiet.
Under tiden hon gick i skola var hon mycket aktiv hon både spelade fotboll och innebandy. Efter en olycka på idrotten i skolan fick hon dock problem med ett knä och hon har varit tvungen att avhålla sig från såna idrotter, nu styrke tränar hon istället.
Till sommaren är det 2 år sedan hon flyttade från mig och till Härnösand och pojkvännen Robert. Det var ett tufft år att försöka klippa navelsträngen, men vi har en underbar kontakt, pratar varenda dag. Många tycker kanske det är fånigt men under så många år var det bara jag och Sofie och Sara, vi har ett mycket speciellt band.

Sofies ödmjukhet och omtanke är beundransvärt, hon tänker alltid på alla andra först innan hon tänker på sig själv. Det är många ggr som jag fått säga åt henne att tänka på sig själv, att unna sig själv nåt.
Kanske är vi så lite till mans i min familj. 

Tjurig som få är hon ialla fall och det är ett tecken från min familj, det vet jag. Men Sofie är väldigt lik sin morfar där, och kanske mig också (lite), man ger sig inte i första taget, men det kan väl också vara en fin sak??

Sofie, dig tänker jag på idag första dagen på alla hjärtans dagen!!



<b><a href="http://www.bloggregistret.se/">Rösta på mig</a></b>

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad fint skrivit om din dotter!
Hoppas hon läser det...

Vad kul att du hittade in till min lilla blogg.
Jag har jobbat med min vikt länge och när chansen kom så tog jag den...
Vet att det är jättesvårt att gå ner i vikt och när du sen inte för motionera som du vill så är det inte lättare...
Att gå ner i vikt är ett heltids jobb!

Lycka till och hoppas du tittar in igen och igen...

2008-02-11 @ 15:47:30
URL: http://www.fetmaoperation.blogg.se
Postat av: Kerstin

Vilket fint skrivet inlägg och va fin hon är din dotter!Jag skiljde mig också när mellanbarnet var 5 år och minstingen 7 mån, så vi är väldigt tighta och gått igenom mycket ihop.Min äldsta studerade på annan ort redan,så hon hade ett "eget" liv.Ja det var ingen sinekur ska jag säga...Ang mitt hårtema idag:jag struntar i senaste hårmodet, precis som du
har jag långt hår och trivs utmärkt med det.Bekvämt är det också, slippa massa hårstyling, bara sno upp det i en svans eller lite slarvig knut så blir det bra. Ha en fortsatt bra måndag! Kram Kerstin

2008-02-11 @ 15:50:58
URL: http://tankeverkstaden.blogg.se
Postat av: Lillemor

åå vilket fint kort. snyggklänningen va!
jag tycker det låter fantastiskt att ni har kontakt varje dag. skönt att kunna ha det.ta vara på det.. inte fånigt alls

det e inte alla som har. massakramar!!!

2008-02-11 @ 16:57:46
Postat av: Cissi

Vad fint skrivet till dottern! Vacker är hon.

2008-02-11 @ 18:06:34
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: maria

Prinsessa!

Om den goa flickan blev mobbad så berodde det garanterat på avundsjuka!!!!

2008-02-11 @ 19:30:06
URL: http://nightviolet.blogg.se
Postat av: Mia

Vilken vacker dotter du har! *L*

2008-02-11 @ 20:18:53
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Millapilla

Oh vad fint skrivet! Blir rent tårögd! Vad hon är vacker! Fin klänning och allt! Håller med Maria har hon blivit mobbad så berodde det på avundsjuka! kram

Postat av: britten

Thats my girl ... "mosters lill strumpa"

2008-02-11 @ 22:54:38
URL: http://pyrobritt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0