Vintekänsla eller ej??

Som jag håller på hela dagarna och ändå får jag ingenting gjort. Skulle fortsätta med mina grankransar idag...hmm..jo då men när jag kom till det där att pynta dom så hittade jag inte min limpistol. Så typiskt när jag ändå var igång, inte ens lite vanligt lim hade vi hemma.  Jaha kransarna får vänta till en annan dag.

Tog en promenad istället. Limpar följde med



Men Smulan stannade borta vid bryggan i skydd mot väggen, såg ut som hon tänkte "vad ska jag följa med dit ut för, de kommer ju snart tillbaka"


Det var lite vintrigt idag måste jag säga, kändes skönt.



Lite adventkänsla börjar så smått infinna sig.



Efter maten tog jag ett välbehövligt skumbad. Kände mig lite frusen och det är väl inte så konstigt kanske med tanke på dessa tvära kast när det gäller vädret.  När vi kom hem från vår promenad började det att snöa. Jätte mysigt men gissa vad!   När jag precis badat klart och tagit på en skönt mysdress, tänt ljus och var på väg att kura i hop kom min älskade man och talade om att jag var tvungen att ta på mig kläder och följa med för att flytta båten.  Då var det full storm och det hade börjat regna lite. Alltså jag blir galen snart på vädret.  Varför kan det inte bara få vara vinter??

Tom ute på Saltkråkan hade de ju riktig vinter, de var ju ännu längre ut till havs än vad vi är *suck*
Nåja ny dag i morgon.  I morgon tänkte jag försöka få mina kransar klar, få se om det lyckas nu då

Ha en bra kväll 


Kommentarer
Postat av: Stintan

Åhhh...vad fna bilder du tog på promenaden (drömmer mig tillbaka till somrarna jag fick där ute)..men vi hälsade på på vintern också. När jag var barn var det mycket snö där ute.

Kul med din katt..klart som korvspa´t att Smulan visste att du skulle komma tillbaka. Onödigt att bli blöt om tassarna :))

2008-12-03 @ 09:12:51
URL: http://silfverstinta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0