Final!!!

Ahh. va härligt det blir final!!! Efter en viss osäkerhet. Först förlust mot Schweich i går i första semi och sen en mycket spännande match mot Danmark så är Lag Anette Norberg äntligen klara för final!
Tyvärr måste jag säga att jag känner mig mycket osäker på en guld medalj men hoppas att jag har fel.  Det är ju trots allt så att om man haft problem med ett lag så kan det lätt och fort bli psykologiskt...... Nu säger inte jag att det blivit så för Anette, men!!!

Schwich är ett svårt lag och jag håller tummarna jätte mycket för Anette och laget i morgon. Tyvärr så ser jag matchen från tv, kanske inte ska säga tyvärr. Det är trots allt som så att man ser matchen mycket bättre på TV än på plats. På tv ser man ju alla vinklar och så.

Är väl hemma nu som ni förstår och gissa om det är skönt?!

Åkte med Bosse hem efter att han slutade jobba. Den bil jag kör för veckan fick stanna i Övik hos Sara, hon tycker ju att det är så kul! Tankade upp den som present för körkortet så jag hoppas det räcker för helgen hihihi...

Bosse hade ett jobb kvar att göra när vi åkte hem och gissa vad som händer? Jo här är det ju alltså världens skit väder. Först så har det ju snöat väldigt mycket och efter det har det ju regnat väldigt mycket... Det blir alltså världen taskigaste vägföre.  Oplogat, o sandat och väldigt mycket OOOO.  Vi kör helt enkelt fast!! Vi sitter så fast att det spelar ingen roll hur mycket man skottar runt omkring och under, man kommer helt enkelt inte loss. Vid den tidpunkten har det dessutom regnat en hel del så det är  moddigt  och jätte kallt.  Som tur är kommr en traktor till vår hjälp.
Han är ute för att skotta och ser oss och undrar om vi behöver hjälp, Gissa om jag gillar den killen?? Vilken tur för så småningom kommer vi alltså lös jippie!!

Nu har vi precis ätit middag, sett curlingen på tv och naturligtvis har jag landat. Smulan är överlycklig över att Matte äntligen är hemma ( hon skulle bara veta att hennes matte åker bort ett dygn i morgon igen )

Men som sagt, i morgon ska jag ta igen allt jag inte hunnit med de sista 17 veckorna jag jobbat helg!!!!!

Ha en trevlig helg!!

Kommentarer
Postat av: Stintan

Jag hoppas verkligen att du/ni får en jätteskön helg efter alla dessa jobbhelger! Det är du verkligen värd!



Vi är förkylda båda två. Maken är litet bättre idag så han har farit in till sta´n för att köpa gran. Nu fick jag allt till det...hihi..även om jag kunnat följa med så hade jag inte fått. Han skulle nämligen köpa julklapp till mig. Själv känner jag mig "dassig"..jaa..du vet. Allt går i ultrarapid.

Vill ha allting klart utom granen tills dotra kommer på torsdag. Nu är det klart så jag kan bara njuta.

Makens mormors recept på havrekakor ligger på arbetsbänken så efter middagen ska vi sätta igång med att baka dem. Ingen jul utan dem samt min mammas recept på senap. "Mommas senap", som mina barn säger.



Inte illa ändå av lag Anette Norberg att få silver. HURRA för dem!



Ha det gott!

Varmgo´hjärtekramen från Stintan.

2008-12-14 @ 15:41:20
URL: http://silfverstinta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0