Datanörd....

jamen..... Var på Telia och hämtade min nya dator.  Som jag längtat efter den. Man blir ju som ett litet barn med en ny leksak. När jag sedan äntligen var hemma så började jag naturligtvis genast att leka med den.  När jag till slut äntligen var klar med alla förberedelser och skulle in på internet, talar den gä... om för mig att jag inte kommer in!!!!!  Jag ringer naturligtvis min svärson, som i mina ögon kan allt om datorer.  Nu har ju inte han jobbat på Telia och aldrig haft mobilt bredband så han var osäker på hur det fungerade med inställningarna men tyckte att antingen så följer det ju med en skiva eller så är det installerat redan.

I min dator har jag det mobila bredbandsmodemet inbyggt i datorn och behöver ingen dosa. Det följde endast med några skivor från LG inget om mobilt bredband och inte fanns det någon ikon som visade var det var.  Det slutade med att jag ringde supporten på Telia, och ni kan aldrig gissa vad de svarade?!  Jo de svarade att eftersom det här var den nyaste modellen från LG var de inte behöriga och kunde inte hjälpa mig. Jag själv skulle ta kontakt med LG.  Va fattar ni,  jag blev så arg så tårarna sprutade på mig.  Vilken support.!!  Jag ringde till min dotter och svärson igen som båda har jobbat med bredbands support på comhem och berättade det hela.  R tyckte nog att det var ganska magstark.  Jag såg honom framför mig fundera en del, klia sig i huvudet  och börja söka via mig i programmen.
Till slut hittade vi en flik som det stod Ericson på, där gick vi in och gissa vår förvåning där det fanns en flärp med wireless modem. Där fick jag då skriva in pin kod  och vips fungerade alltihopa!!

Men förstår ni?? Jag har hållit på mycket bland datorer mycket har jag lärt mig själv och många ggr har jag haft R till hjälp, men ska det vara så himla svårt att tala om för en kund hur man kommer igång?  Man kan ju tex skicka med en kortfattad broschyr......Hur ska någon som inte hållit på med datorer kunna förstå att man måste själv söka rätt på programmet  för att klicka sig in??  Och framför allt hur kan Telia köpa hem datorer till försäljning som de inte ens själva kan ha support på???

Nu blev det en annorlunda blogg mot vad jag tänkt skriva i kväll. Nu ska jag krama kudden ska upp tidigt i  morgon och i morgon kommer även Mitchi tillbaka från bildoktorn och nu ska hon säljas för nu är matte less på bilar.

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Inger

Nej men kära nån,, det där hade vi aldrig klarat av.. Det är oförskämt att inte meddela detta...

Funderar oxå på att köpa en bärbar med mobilt bredband..när man är i stugan, så vore det bra, iaf just för räkningar och så...Men det är alltid jobbigt att byta tycker jag.. gammal och trög vet du...Och barnen långt borta...Ha det bra med den nya,, kramkram

2008-12-16 @ 22:53:37
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: britten

Oj då ! vad det krånglar för er...kör försiktigt nu ute på vägarna...

2008-12-17 @ 00:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0