Adventkänslan...

vill inte infinna sig.  I och för sig kanske idag inte var någon bra dag att söka den.  Är så fruktansvärt trött efter helgen som vanligt var det vansinne att jobba i helgen, men nu har jag bestämt mig.  Nu blir det en helg till, nästa helg sedan blir det inte en helg till på taxi.  Räknade i kväll ut att jag har jobbat 14 av 16 helger sedan i augusti, vad säger ni om det? Det är nästan varje helg det. Gissa om jag är less??
Nu vet ju jag att det är många från taxi som läser detta, men skit samma, jag är så trött!!! Trött på att jobba bara skit pass, jag har ju faktiskt stämlingsdagar, visst inte alls lika bra som att jobba men varför ska jag slita ut mig, varför ska jag tappa kontakten nästan med min familj?? De är lediga på helgerna när jag jobbar så därför får jag ju nästan aldrig träffa dom. Det var inte så här jag trodde det skulle bli att komma tillbaka till arbetslivet kan jag ju säga.  Nä nu får det vara bra nu ska jag ha ett riktigt jobb.  Jag är trött på att aldrig få nåt schema och jag  förstår inte varför de ordinarie inte tar kontakt med facket, hur kan nån stå ut???

Nåja nu är jag lite pisst bara för att jag är trött kanske men nog är det så att man undrar vad fn företaget håller på med.

Hade tänkt att jag skulle fixa lite julkransar idag, men känslan infann sig som sagt inte. Trodde den skulle komma efter min adventskalender men icke...
Gått omkring hela dagen o bara dragit bena efter mig, men i morgon kanske adventstänket kommer, vi får se.

Ha en bra måndagkväll.

Kommentarer
Postat av: Anonym

å jag håller alla mina tummar att du hittar ett jobb närmare hemmet...

2008-12-01 @ 21:05:04
Postat av: Nilla

Hej

Skönt att höra att man inte är ensam med taskigt mörkerseende ha ha..fast jag har haft det även som yngre...låter tröttsamt att inte ha ngt schema förstår att du är less...stå på dej kramkram

2008-12-01 @ 21:13:19
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: soffie

hoppas du får några kramsar gjorda när du känner dej piggare,

måste va jobbigt med de passen på jobbet förstår att du blir så trött då,

en värmande kram till dej

2008-12-01 @ 22:36:01
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Kiina

Din stackare....jag fattar inte vad det sitter i när det gäller schemat. Det har ju stötts och blötts sen i våras. Men det är klart, har man ingen personal så är det kanske svårt att göra ett schema. Men stå på dig....du vet hur det brukar bli runt jul. Jag kan säga att just nu känns det otroligt skönt att veta att jag inte behöver vara orolig för att behöva jobba en enda dag under julhelgerna. Stora kramar :-)

2008-12-02 @ 09:06:10
Postat av: Inger

Ja att bara få jobba helg är aldrig kul,, det är ju då ofta de nära och kära är lediga..Men jag vet hur det är,, jag jobbar oxå helg, efter en jobbad helg är jag ledig två helger,,så på mitt sexveckorsschema jobbar jag bara två helger..så jag ska inte klaga...

hmm kommer ihåg din adventsaga från förra året...

Ha en skön ledig dag...kramen till kransbinderskan i Bönhamn..

2008-12-02 @ 11:01:03
URL: http://ingeremksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0