Advent är på gång

Så skulle man kunna säga. Inte för att någon känsla har infunnit sig men jag kämpar på.  I dag har jag faktiskt bakat ett par sorter. Choklad kakor och banankaka, allt enligt viktväktarna.  Inte för att jag har några som helst förhoppningar längre om att gå ner i vikt, men ändå.  Det där med vikten det är ett kapitel för sig. Just nu står träningen ganska still kan jag säga. Har fruktansvärt ont i höften fortfarande sedan i fredags, ( ska nog kanske ta det lite lugnare när man är  ute på galej i fortsättningen.) Blixtrar genom hela kroppen när jag ska försöka gå i trappor, bara att ställa ner benet gör ont, trodde det skulle bli bättre efter några dagar men....


All den mysiga känslan från i går är som bortregnad idag.  I går kväll kom stormen och idag har det regnat hela dagen, all den vita snön är borta och det är återigen bara is.
Bokbussen klarade i allafall av att köra ut hit idag, tack o lov,  så nu har jag böcker så jag ska klara mig ett tag iallafall.

Bosse kom hem med lim i går så kransarna tar form. Den ena är inte riktigt klar men den andra är jag ganska nöjd med.


Syns lite dåligt men som sagt jag är nöjd, den lilla ljus slingan på nedre delen blev kanon tycker jag .

Fick en så stark tacksamhets känsla när jag stod och bakade! Kommer ni ihåg hur det såg ut hos mig förra året den här tiden?? Kolla skillnaden, va skönt det är idag att baka och hålla till i köket mot förra året. Då hade jag ju visserligen bara mitt gammkök på övervåningen att dona i, men ändå.


Precis som soffie69 sa i sin blogg, så stannar man upp lite i december månad och funderar tillbaka.  Jag tror 2008 har varit ett rätt ok år. Men jag hoppas att 2009 kanske i allafall kan erbjuda mig ett jobb med ett ok schema, vi får väl se men just nu känner jag att det är nog det jag önskar mig mest av allt nu och lite snö kanske.....

Kommentarer
Postat av: big sis

ja jag kommer ihåg hur du kämpade i fjol för att få köket beboeligttill jul....det går framåt hela tiden.å bra blir det...

2008-12-03 @ 20:10:54
Postat av: maria

Cilla, vad du har hunnit med mycket under detta år. Köket, vardagsrummet, sovrummet blev ombtggda och pimpade. Du var på semester ända ner till Värmland. Du har jobbat och slitit. Kämpat med läkare och försäkringskassa. Och självklart mycket mycket mer.



Hoppas ditt nästa år blir lugnare och att du kanske kan få din efterlängtade operation.



Kram Cilla, du är en kämpe!



/Maria

2008-12-04 @ 07:49:53
URL: http://yrvette.blogg.se/
Postat av: Mia

Ååå jaaa, det kommer jag ihåg! Men det är så fint hos dig nu...L

2008-12-04 @ 07:54:16
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Stintan

men kära du!!



Det är verkligen inte bra att fara och skutta och dansa på borden som ni gjorde... du får allt ta det litet lugnare..kram

jag har ju inte varit med från början. Vad är det för operation du ska göra?



ser att du gör så fint hemma .. ska ni måla om huset också eller blir det den färg det har idag? passar bra med 3 ljusa hus på rad, tycker jag :)



ha en fin dag du Bönhamnsbönan :)

2008-12-04 @ 10:38:39
URL: http://silfverstinta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0