Bojkott

Så var den korta arbetsveckan slut, med bara arbete 2 dagar så går ju veckan fort.  Skulle ju åkt till Stockholm idag men tyvärr så verkar ju min otur hålla i sig. Det blir inge sthlm denna vecka!! Typiskt va?
Grejerna som Bosse skulle ner och titta på kommer från Kina och de är försenade.....Konstigt va? Det är väl ingen som får arbeta där under dessa veckor, de ska ju arbeta på att visa världen hur bra de är...... Jäkla Os och jäkla Kina, nu ställde de till det för mig. Men jag får väl hoppas att det blir om 2 veckor i stället och att det inte krockar med jobbet då.

Jag får förbereda för vår höst fest istället. Lite mat att laga och lite städning att göra, sen ska det ju handlas och donas. Ser så fram mot helgen det ska bli så roligt. Skulle egentligen velat ha denna festen tidigare i sommar men det har inte varit möjligt av olika skäl. Men nu....

Vädret är fortfarande grått och trist men nu regnar det i alla fall inte,   än....

I går fick jag ett samtal på mobilen av en kille som läste min blogg och undrade vad hk väder var *fniss*
De flesta av mina nära vänner vet ju  vad det betyder och till er andra kan jag säga som så att det betyder INTE höga kusten väder, men alla har väl någon gång hört  att det kan vara "hund väder" ( inte speciellt bra väder alltså) ordet efter hund, det som börjar på k får ni tänka ut själv för det tänker jag inte berätta. 
Jag tror det var min syster som en gång i tiden började med detta när det var taskigt väder ute, jag skyller på henne hon är ju i alla fall inte hemma hahahaha....


Nu ska jag återgå till mina sysslor, bakar bullar just nu och sedan tänkte jag sätta mig vid datorn och skriva brev och cv för här ska det sökas jobb. Det är alltför kostsamt att sitta o pendla till Övik och vem vill inte kunna komma hem efter arbetsdagens slut, inte behöva sova över. Nä veckopendla är inget för mig och då återstår det ju bara att sätta sig och försöka skriva ihop nåt för att någonstans göra ett gott intryck. Vet inte riktigt hur det där sista ska gå till men jag får väl försöka hihihi..

Ha det gott

Kommentarer
Postat av: Cissi

mmm.. Här luktar det gott ska jag säga! :o)



Att skriva CV är inte lätt men man ska inte vara rädd att tala om hur himla duktig man är. Något som i alla fall jag har ganska svårt för..

Lycka till!

2008-08-20 @ 17:50:13
URL: http://cissilina.blogg.se/
Postat av: big sis

STORA SYSTER SER OCH HÖR ALLT

2008-08-20 @ 18:47:36
Postat av: big sis

by the vay...här finns inget hk väder...bara k väder ... klura på den du

2008-08-20 @ 19:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0