Storm varning!!

Det började i går redan, blåsten och regnet.  Regnet står som spön i backen och jag skulle tippa att det blåser  ca 15sek m.  Klass 1 varning är utfärdat för Västernorrland och jag vill påstå att det verkligen behövs.

(lånad bild)

Ska strax göra mig i ordning för att åka till jobbet. Börjar jobba kl 1645 och jobbar till 24 i kväll. Har ett kort pass i morgon och på onsdag åker vi till Sthlm. Bosse ska ner o titta på ett jobb och jag får följa med som lyx hustru....
Hoppas det är bättre väder i Stockholm så man kan få njuta av stan ett par dagar. Till helgen ska vi ha höst fest på lördag kväll och det vore ju trevligt om det kunde vara uppehåll i regnandet då. Vi blir ju ett gäng och det är ju trevligare att kunna sitta i ute rummet än att behöva sitta inne.
Det är första gången som många av våra vänner kommer hit i sommar så jag håller tummarna för bra väder.

Nu är det dax för lite lunch innan avfärden till Övik. Ska åka i tid så jag hinner in på bokhandeln för att beställa studiematerial till Sofie. Hon åkte i väg till Grekland i fredags och överlämnade en hel lista till mig på vad som måste fixas innan skolan i Umeå börjar.
Det blir lite spännande ett tag framöver för än har hon inte hittat någonstans att bo men det brukar ju lösa sig. Jag är ständigt inne och kollar studentrum så det vore väl attans om vi inte skulle hitta nåt till henne.

Ha nu en bra dag och jag hoppas ni har bättre väder än vad det är här.

Kommentarer
Postat av: Eva

Nja du, det är inget vidare väder här i Stockholm just nu. Gråtrist med lite regnstänk. Men, man kan ju alltid shoppa, eller gå på bio :-)

2008-08-18 @ 19:18:06
URL: http://suntliv2.blogg.se/
Postat av: Beffa

och självklart får fia bo hos oss om det krisar när skolan startar, vi har ju ett gästrum med kanske inte världens skönaste säng men det är en säng iallafall!

Jag längtar så tills hon flyttar hit!!!!!!!!!

Hoppas det går bra att jobba. Själv har jag haft migränkänning idag och den slog ut sista halvtimmen på jobbet så det var bara hem och i säng :(

2008-08-18 @ 20:07:07
URL: http://beffa.blogg.se/
Postat av: Inger

ja fy vädrt är lika tråkigt här.. men det kan ändra sig får vi hoppas.. Det kan ju vara trevligt med en tripp änd¨å, ha en trevlig fest..

kram

2008-08-18 @ 22:13:28
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Mia

Kan trösta dig med, att det är likadant väder här, kanske lite mindre blåst...trist!!

2008-08-19 @ 08:36:14
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Eva - igen!

God afton :-) Haft en bra dag?

2008-08-19 @ 18:34:27
URL: http://suntliv2.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0