Grått, grått, grått.....

Så var det i morse när jag klev upp. Regnet stod som spön i backen. Insåg att vår frys behöde frostas av och gissa vad det tog tid, usch.
Bokbussen anlände, javisst jag har sån tur att jag bor på landet och då behöver inte jag uppsöka bibliotek utan biblioteket kommer till mig, jippie!!
fyra härliga deckare ska jag nu plöja igenom, blir nog en bra vecka när jag har tid att läsa vill säga.

Tvätten hade jag glömt ta in i går kväll så den har fått en omsköljning, blev så less så den får ta mej tusan hänga nu tills den är torr


Satte mig i telefon kö till Sundsvalls sjukhus och ortopeden. Trodde inte mina öron när de svarade. Sist jag ringde i mitten av juli fick jag höra att det snart var dax för jag stod långt fram i kön. Gissa vad de svarade nu? Jo att jag står långt bak i kön?????? Hur kan det komma sig frågade jag sist jag ringde svarade ni att jag stod långt fram i kön????

Jaa.. det beror ju på hur man ser det svarade andra änden på telefonen, om det är 3 000 i kö och du befinner dig i den främre änden så är du ju nära, men du får väl räkna med att det kanske i alla fall är mellan 500 - 1 000 för dig

Men gissa om det inte blev ännu gråare ute. Snacka om att känna sig lurad. Hur fn kan de uttala sig på sånt sätt.
Fick i allafall tips om att ringa Strängnäs för där hade de en bra ryggklinik så jag får nog ta kontakt med dom för här kan man ju alltså få vänta ett år till och det har jag ingen lust med.

Nu ska jag lägga mig en stund med min bok, det tar på en latmask att försöka vara duktig.

Kommentarer
Postat av: Margaretha

Ja man undrar vad dom håller på med på sjukhusen igentligen....så tråkigt för digmed ett sånt besked....

Kram

Margaretha

2008-08-13 @ 16:44:47
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Cissi

Ja det var ju inget roligt besked!

Att det ska vara slå långa köer inom vården..



Här är det gråare än gråast. Idag har solen visat sig i omgångar och då blir man lite ljus inombords. Annars tycker jag mest det känns som hösten...

Ha det gott!

2008-08-13 @ 18:18:48
URL: http://cissilina.blogg.se/
Postat av: lillemor

nej vad taskigt?!

2008-08-13 @ 20:47:45
Postat av: anneli

Jamän hur i hela friden kan man svara så, alltså det låter ju som en skämt! Hoppas det ordnar sig med Strängnäs. Latmasken är en schysst kompis, då man vill ägna sig åt en god bok!

2008-08-13 @ 23:14:05
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Postat av: maria

Men Cilla....du som var så glad över att det snart är din tur!!!

Verkligen otroligt klumpigt gjort av dem att först ge dig hopp och sen rycka undan mattan!



Och visst håller jag med dig om att de är helt ofattbart korkade på f-k. Vilken soppa!!!!



Hur gör du nu då? Måste du tacka nej till taxijobbet för att ha råd att överleva???

2008-08-13 @ 23:44:24
URL: http://www.nightviolet.se
Postat av: Inger

Ja man kan undra vad som håller på att hända med vår sjukvård i Sverige. ryggkliniken i Strängnäs ligger nära vårt lantställe,, har åkt förbi där, Det ligger jättefint..

Ha det så gott trots strul med sjukvård och F.kassan.

Stor kram

2008-08-14 @ 22:33:41
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Millapilla

Nä fy vad tråkigt att få ett sånt besked! Först vara glad och sedan veta att det ska dröja. Men uppsök annat sjukhus. det har man rätt till...men klart dessa köer. Förlåt att jag inte varit här på ett tag men har lite mycket just nu.Kram på dig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0