Ensam är skönt





Någonting som jag funderat mycket över sista tiden är varför människor i min omgivning verkar ha så svårt för att vara ensam? Ensamhet som kan vara så skönt ibland.

Satt precis och lyssnade på sommar programmet i P1 med Ann Henning och hon satte ord på mina funderingar.  Många har sista året frågat mig hur jag kan ha flyttat hit ut där det bara rör sig under sommaren i stort sett. Nu vet jag!! 

Livet här ute i Bönhamn är ju väldigt sommar och semester betonat. Det är otroligt vad mycket folk som letar sig ut hit under denna tid vänner, släktingar m.m  Vi försöker inte ens få något uträttat under dessa månader, för man vill ju inte gå miste om den stimulans umgänget ger, samtidigt som det finns massor som man skulle vilja göra själva också. Jag hoppas ingen missuppfattar mig nu.

Men vad många människor inte kan förstå är just som hon sa i dag Ann Hemming " att ödsligheten och friden, stillheten och ensamheten, som ibland inte störs på flera dagar mer än ljuden av min egen röst kan ge tillvaron en helt ny dimension."



Jag tror att vi människor måste lära oss leva mera med oss själva, och se hur skönt det kan vara att vara ensam ibland.

Jag vet att många tycker att jag förändrats så mycket de sista åren, jag är inte lika social och kontakt sökande som jag var för ca 10 år sedan. Men det kan väl bero på att jag är 10 år äldre, jag har hittat min inre trygghet så jag behöver inte ha kompisar runt omkring mig hela tiden för att må gott, det behöver inte vara fest hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Mia

Å vad jag tycker det är skönt att vara ensam. Jag träffar så mycket folk på jobbet, så min självvalda ensamhet värdesätter jag högt!

Näää Cilla, jag betalar ingen hyra alls förrän lägenheten är klar. Kan ju inte ens använda toan...

2008-08-12 @ 19:30:21
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0