Vi lever bara nu

image236


Har du tänkt på att solen alltid skiner
Även om den ibland skyms av moln

Gå ej omkring med sura miner
Solen är inte långt härifrån

Ta varje dag som den kommer
Se en liten ljusglimt någonstans

Reta inte upp dig på din nästa
Tänk på hur det vore om han inte fanns

Se lite gladare på livet
Var inte bara sur och tvär

Ta inte allting för givet
Tänk på hur bra det mesta är

Det finns bördor som är tunga att bära
Men gör dem inte tyngre än de är

Varje svårighet har något att lära
Var optimistisk
För vi lever bara Nu och Här

Leif Sjöström

Kommentarer
Postat av: Inger

Vi lever bara nu!

Den gillade jag starkt, tack Cilla.
Den tar jag till min samling..om det är o.k.
Ha en fin vecka.
Kram

2008-04-27 @ 22:08:29
URL: http://IngerEmKsson.blogg.se
Postat av: Lillemor

klart du e sliten. gå upp mitt i natten helt plötsligt !.usch och fy. och dessutom jobba arslet av sig. jobbar du nu i veckan som kommer också?
och givetvis..din blogg e DIN blogg. det är ju sååå enkelt att bara inte skriva in din adress om det inte passar eller hur.. fast ..mig blir du inte av med hihi.hoppas solen kommer till er med denna veckan. här ska det vara SOMMAR hela veckan. och..DU är givetvis välkommen nääär som helst om du orkar. det är bara att hojta.. tåget går ända fram om inte bilen och kroppen vill *blink*.kram!!!!!

2008-04-28 @ 07:43:38
Postat av: maria

Ja, NU lever vi!!!! NU med en gång!!!!
"reta inte upp dig på din nästa" hm....Nä, det är bara man själv som får lida för det!!!
Idag älskar jag Kjell igen....och alla andra dagar i fortsättningen också!

Tack Cilla!!!!

2008-04-28 @ 07:45:27
URL: http://www.nightviolet.blogg.se
Postat av: Nilla

Hej på dej..
Mycket tänkvärt...må så gott

2008-04-28 @ 08:05:22
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: Millapilla

Jättebra och tänkvärd blogg! Gör en bra dag ;) Måndagskram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0