vårvindar friska

Riktigt som vårvindar känns det dock inte men man måste ju intala sig själv att så är det. Här är det närmare stormvarning. Regn och rusk.  Eldar för fullt i pannan men det känns ändå väldigt ruggigt, önskar jag kunde byta med Sara och Britt som just nu sitter på flyget till Egypten. Och jag hoppas innerligt att deras vecka  där kommer att bli kanon.

Har försökt roa mig så gott det går inomhus. Fortsätter med mina plantor och frön. Har nu satt strandkrasse, de luktar ju så ljuvligt, lite paprika till mitt blivande växthus (om Bosse hinner det i vår) Jag ser ju att det är många av mina sådda fröer som inte har någon lust att gro, men jag ger inte upp!!
Änglatrumpeterna växer så det knakar, hoppas bara att jag har bättre tur i år med dom än i fjol. Förra året vet jag inte vad dom drabbades av, men det var något som i stort sett åt upp bladen både på dom och på mina krasse. Det blev stora hål i bladen och blommorna mådde inte alls bra.

Nu ska jag faktiskt lägga mig på soffan och läsa min nya tidning för veckan, hemmets veckotidning!! En riktig kärring blaska men himla bra tidning med både läsning, tips och korsord.

Ha en bra dag jag återkommer

Kommentarer
Postat av: Inger

Ja lyckans dem,.hoppas det får en underbart fin vecka.
Härligt att du kan elda,.det blir ju sådan skön värme av det,.
Hoppas att änglatrumpeterna klarar sig iår.

Vad står en kärring blaska för..?
Ha en fin stund med lite korsord..
Själv har jag ingen veckotidning, läser bara hos frissan.. men det är ofta bara skvaller,,skräp.
Ha det gott!
Kram

2008-04-07 @ 14:17:28
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: maria

Hemmets veckotidning är inte fy skam!!! Jag har ju alldeles nyss upptäckt den...är jag kärring då...fniss.
Jag ber om ursäkt för råttbilden...jag trodde bara det var Britt som hade råttskräck...och nu ligger ju hon och göttar sig på en strand så då passade jag på. Förlåt....det ska aldrig upprepas igen..hihi!

2008-04-07 @ 14:54:10
URL: http://nightviolet.blogg.se
Postat av: Millapilla

Usch har ni stormvarning och blää väder?! Tur du kan elda och mysa med kärringblaskan haha. jag har inte råttskräck...men spindelskräck usch! ha en myspysdag/kväll och håller tummarna för bättre väder.Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0