Vädergudarna ...

måtte fått någon konstig dement sjukdom!  Alltså det ger sig inte, det ser ut ute som om vi vore mitt i början av januari. Hur kul är det på en skala. Eftersom det då är april skulle man kunna undra om vädergudarna tror att det är januari nu, då får vi ju alltså vår i juli???Jag hoppas de frisknar till. Blev lite depp när jag vaknade av att kattluckan blåste så fruktansvärt, det lät i den precis som när katterna springer ut o in. Klev upp o kollade och det åter igen är storm ute. Jag blir så less....

Mina blomman för dagen är så pass stora att om några veckor skulle jag behöva sätt ut dom, det kommer ju alltså inte att gå. Fortsätter det så här så kan jag nog inte ta ut några blommor förrän i slutet av maj/juni. Nån som vet om man kan klippa ner den?

I kväll åker dotter nr 2 i väg till Egypten. Hon vann ju en resa tillsammans med arb.kompisarna och nu är det dax att utnyttja den. Det återstår alltså bara jag, men så vitt jag vet ska jag tyvärr inte åka någonstans *suck* Längtar verkligen bort just nu. Få se när Britt kommer hem vad vi hittar på. Vi brukar alltid försöka göra nåt kul tillsammans på vår sidan och vi har faktiskt pratat om en kortare resa tillsammans.

Nu ska jag ägna mig åt mina naglar, ett litet tidsfördriv i alla fall. Men innan har jag faktiskt stulit med mig en lista från Marias blogg.

Smeknamn:  Mamma av  Sofie o Sara, Cillnius av Magnus o Martin, Mumsan eller gumman av Bosse

Födelsedag: Augusti!
Bor: I Bönhamn i Kramfors kommun, Västernorrland
Arbete: Sjukskriven halv tid, stämplar halvtid, jobbar på taxi ibland och fik i bland

FAVORIT-

Färg: Röd och svart
Plats: I någon plantering ute
Drog: cig.

Fordon: ?? aha sånt man kör...Borde vara en mitchubitchi?? kommer inte ihåg
Film: breaking the wawes

Djur: 2 katter Smulan och Limpar

Affär: Myrra inredning, Dollarstore, Ikea

Serie: Lost
Café: Café Vetekatten

Skor: Ett par svarta snygga pumps

BRUKAR DU...

Titta på dig själv i spegeln: Jodå måste hålla koll på mina runda kinder
Gnälla: IJodå det händer också
Skrika: Jodå det gör jag i bland också
Sova: Ja, minst 6 timmar/natt

Drömma mardrömmar: Sist drömde jag om flickornas pappa, huga...

Drömma sexdrömmar: nja det är vä mysigt men kommer inte ihåg när..

Försöka vara annorlunda: i vad?? jag är ett orginal redan

Klä dig i svart: Nästan jämt

Ha sex: Ja
Hata folk:  Det finns några som jag inte tycker om, ja
Lita på folk: Brukar försöka men det slutar bara med att jag blir besviken.

NÄR...

Åt du senast:  Frukost kl 10.00
Läste du en bok senast: För nån månad sedan läste jag Stieg Larssons triologi, kanon bra!

Var du på konsert senast: Il Divo med Britt, 2006
Köpte du något senast: Cig i tisdags

Kysste du någon senast:: Vid midnatt när Bosse kom hem.
Svor du senast: När jag vaknade o såg snön, jag svär alldeles för mycket

Sjöng du senast: Lite nu o då går jag o nynnar

Klagade du senast. Nyss på vädret
Är det sommar: Juni Juli Augusti

VEM...

Saknar du:Mina dagliga samtal med Syster

Rörde dig sist: Bosse

Kysste dig sist: Bosse

Gjorde dig riktigt glad senast: Britt! När hon berättade om en ev resa vi ska göra.

Fick du sms från senast: Britt och Sara i Egypten


HAR DU...

För många vänner:Nej, kan ha många flera
Tvångstankar: Nej.
Någon annan psykisk sjukdom: Inte nu, har lidit av utmattningsdepprision

Färgat håret: Ja färgar det mörk brunt istället för grått

Brutit några ben: Ja ben i armarna har blivit brutna, men det är längesedan

Några piercings: Hål i öronen
Egen dator: ja
Gjort bort dig rejält: Jo det har hänt

Bra självförtroende: Nja..det skulle kanske kunnat vara bättre

Köpt kondomer: nej

Sagt jag älskar dig till någon idag: Ja
Varit kär: Ja
Blivit kär i någon på nätet: nej

Dumpat någon: Ja
Blivit dumpad:Ja
Velat vara otrogen: Jodå, När jag var tillsammans med de karlar som egentligen inte ville ha mig.
 

HUR....

Går du?sakta och numera ganska haltande

Fördriver du tiden: Djuren, trädgård, hemmet, shoppa, blogga, familjen.
Mycket pengar har du:Alltid slut

Tjänar du pengar: När jag jobbar, får bara jobba så himla lite
Ofta diskar du: Det gör jag ett par ggr om dagen

Ofta städar du: ett par ggr i veckan

Ofta träffar du din familj:Sara en gång i veckan ungefär, Sofie en gång i månaden, Bosse varje dag, Britt alltför sällan så även mamma
Mycket äter du: Alltför mycket, men har blivit bättre. Försöker verkligen tänka på vad jag äter, men i bland är det svårt vi är ju såna gourmeter


ÄR DU..

Förstående: Ja
Öppensinnad: Försöker vara det
Arrogant: Absolut inte, men kan naturligtvis vara det om nöden kräver det

Osäker: Ja i bland
Blyg: lite

Smart: Fruktansvärt

Sentimental: ganska ofta numera
Pratglad: När jag får en syl i vädret.

Ok! Nu känner ni mig lite bättre!!




Kommentarer
Postat av: Lillemor

tjena inge roligt med vädret. lägg ut bilder på dina blommor vettja.. låter så fint.. men du kan väl ha dom inne?? jag har trumpeter både högt och lågt. och nu e det fullt. men jag KAN ju inte ta ut dom här nere heller.
..
här e det inge vidare väder heller .usch burr,men ingen snö ÄN i alla fall. en kortisresa..??? då passar det
ju bra till värmland eller dalsland då kankse?????*blink**

2008-04-10 @ 11:50:38
Postat av: Millapilla

Hej! Usch ja HEMSKT med Engla. VIDRIGT!!! Usch så tråkigt väder ni har! Härligt med en minisemester! Ha en bra dag trots vädert. Kram

Postat av: sara

hej. tr[ktigt med s[ mycket sno. sj'lv s[ vad vi i luxur i g[r med 35 grader varmt. har prutat ordentligt, har k;pt en j'tte fin v'ska med b;rs till + 3 sjalar och 5 t-shirts flr 350.- p[ l;rdag ska vi k;ra fyrjuling och rida kamel. har en bra vecka, kramar.

2008-04-10 @ 18:26:09
URL: http://invincible.bloggagratis.se
Postat av: big sis

allt bra men vi far halla hart i den vackra dottern

minst 200 kameler ar hon vard...kram

2008-04-10 @ 18:44:27
Postat av: maria

Herregud....britt håller på att sälja din dotter!!!! Men vad tusan ska du med 200 kameler till?
Nä, vi får åka ner och stoppa henne!!!! Britt är ju alldeles förvirrad...antagligen solsting!!!

Jag blev så full i skratt när jag läste din lista. Hur går du? Jag skrev: lätt haltande, du skrev: ganska haltande, lillemor skrev: illa.
Milda tid vilken syn om vi tre promenerade tillsammans.... hahahahaha!!!

2008-04-11 @ 22:08:28
URL: http://www.nightviolet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0