jobba, jobba jobba!!!

Ja det har jag gjort idag. Ska vara i övik hela veckan och jobba på fiket. Ryggen är i kväll vansinnigt sliten så hur jag ska fixa hela veckan vet jag inte men måste ju försöka.
Som tur är har Marie fixat mycket personal denna vecka, utifall inte min rygg håller så jag kan vara försiktig och utifall att Annelis barn blir sjuka igen. Hon är så  himla förutseénde!!

Pratade med min lilla mor i kväll som har det jobbigt och tungt med sina behandlingar. I kväll var en sån där jobbig kväll.
Har försökt städa igenom Saras lägenhet så hon ska tycka det är lite roligt att komma hem. Vet ju hur tråkigt det är att komma hem från en härlig semester resa, måste ju se till så hon tycker det är ltie roligt att komma hem 20.40 rullar hennes buss från Sthlm in i morgon, jag längtar så efter go tösen.

För övrigt har ju inte mycket hänt. Är en sån kväll när jag sitter och blir lite nostalgisk och tänker tillbaka på hur saker var för 21 år sedan. Sofie fyller ju 21 i morgon, eller rättare sagt 01.15 inatt. Den här tiden för 21 år sedan satt min syster och  höll mig sällskap mellan värkarna. Kommer du ihåg Britt? Dum fråga, det vet jag ju att du gör. Hon var med en stund så Sofies pappa kunde gå o äta, dricka kaffe och röka, kanske bara slippa en gnällande tjej som bara önskade att hon kunde smita iväg från förlossningen.

Nåväl nu fyller alltså min älskade dotter 21 år i morgon och jag fattar inte vart tiden tog vägen. Kommer så väl ihåg när barnsköterskan sa att jag skulle se till att verkligen ta vara på och njuta av tiden hemma med babysen, så många ggr jag tänkt på det när man upptäcker vad fort tiden gått.

Önskar er nu en trevlig kväll, och tänd ett ljus i fönstret för Engla kl 21.00

Kommentarer
Postat av: Nilla

Hej
Tänkt att det spelar ingen roll hur lång tid det tar men förlossningen gömmer man aldrig...ja stackars Engla hoppas att han får lida i finkan...

2008-04-14 @ 21:18:22
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: Lillemor

ja du det går huur fort som helst. måns fyller ÅTTA om en månad ..går hur fort som helst. snart e han väl också 21 ..plupp!.. han ska få sin första mobil nu. låter helt befängt.men andra tider nu än det var när en annan var liten. hoppas hon blir superglad för städningen.verkar vara en bra chef du har. skönt när man inte måste få dåligt samvete om man inte kan mer..
mitt ljus lyser.men tydligen e jag den enda i kvarteret. kram

2008-04-14 @ 22:11:26
Postat av: Lillemor

du måste maila mig den

2008-04-15 @ 08:00:24
Postat av: maria

Ja...milda tid så fort tiden går när man ser hur fort barnen växer upp!

Härligt att Sofie kommer hem idag.....de har säkert massor av kul att berätta....och så glad hon ska bli att komma hem till nystädad lägenhet!

Hur ska jag klara mig utan min Nennis????
Jag får nog flytta till Norge jag också..... Du kan gå in och kolla på hennes sida så förstår du nog varför....hjälp!!!!

www.nogg.se/sbv

2008-04-15 @ 08:05:30
URL: http://www.nightviolet.blogg.se
Postat av: Inger

Ja visst har tiden gått fort.Men sånt är livet.
Man skulle inte vilja ha barnen små hela livet .
Man har ju lika trevligt nu tillsammans med dem.
Men visst var det mysigt med de små. Nu får man njuta av barnbarnen istället..
Det har du att se fram mot.. Mysigt att få rå om den hemkommande tösen kan jag förstå..
Ha en härligt kväll..
Kram

2008-04-15 @ 10:37:29
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: Millapilla

Skönt att Sara kommer hem idag. Du är så omtänksam som städar till henne. Ja tiden går fort! Ha en bra dag.Kram

Postat av: britten

Jo nog minns jag natten när fia föddes...

2008-04-15 @ 15:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0