Grattis Sofie 21 år

Jag hade ju tänkt att min blogg skulle bli lite speciell idag. Men nu blir det ju inte alltid som man tänkt. Eftersom jag kan vara en riktig virrhöna, för det är det som det beror på.

Jag hade gjort i ordning ett jätte fint bild spel som visade min dotter och vad som hänt under alla dessa åren. Men  jag åkte ju in till Övik i går och jag ville ju inte publicera detta förrän idag när det är hennes födelsedag. Tyvärr så hände nåt i filmen och det går inte att publicera den över huvudtaget förrän jag är hemma vid min dator och kan fixa till filmen där den ligger, så typiskt va.

Nåväl jag får hoppas att min pingla har det underbart i allafall där hon är . Hon ringde mig tidigare (ville väl höra mammas röst på sin födelsedag) så jag fick i allafall gratta henne per telefon.

JAG HOPPAS DU HAR EN UNDERBAR DAG OCH ATT DU FÅR EN JÄTTE HÄRLIG KVÄLL!!!!!

Skulle gå ner till Saras tvättstuga och hjälpa henne komma igenom tvättkorgen. Där nere fick jag ett hjärnbryt!!! Jag HATAR när någon snor min tvättid!! Längst ner i huset har Öviks kommun ett hemtjänst kontor och de är totalt inteligensbefriade de som jobbar där. De bryr sig inte om att ställa sig på sina parkeringar utan de tar gästparkeringarna (3 st) och tvättstugan ska vi inte prata om.

Det finns alltså bara en maskin på 20 lägenheter, en torktumlare som är det sämsta jag sett och ett litet torkrum. Och denna hemtjänst bryr sig aldrig om att kolla om någon bokat tiderna, de bara tar tvättmaskinen. Nu hade jag bokat till kl 16.00, kom ner 15.55 och de har slängt in i maskinen precis då. Maskinens tid stod på 45 min, det går inte heller att avbryta programmet när den börjat tvätta. Det är alltså 40 min in på min tid som jag missar, jag ska ju torka eländet också.

Jag blev så arg (hjärnbryt) jag gick upp ringde på och frågade artigt om de precis börjat tvätta?? Jo svarade tjejen som öppnade att det var nog "nån".. som gjort det. Kände hur jag nästan gick upp i falsett och frågade om de inte visste vad tavlan mitt emot tvättmaskinen gjorde, den talar nämligen om, om det är någon som bokat tvättstugan. Det här gör ni lite nu och då svarade jag och nästa gång kommer jag inte att finna mig i det, då gävlar....

"Ja jag får väl be om ursäkt då" Det duger inte mycket till i detta läget svarade jag, men gör fn inte om det!!!

Det är inte konstigt att många människor dör i hjärt och hjärn sjukdommar. För här kan man nämligen bli så arg att hjärtat tar stryk och så arg att huvudet åker av.

Nu coolar jag ner mig för att snart gå ner o dra ur deras tvätt, ska bli ett nöje att få slänga den blöt på nåt av borden som står där nere, för hänga den tänker jag inte göra där ska min tvätt hänga.....

Kommentarer
Postat av: maria

Bra rutet Cilla!!! Irriterande med folk som bara tror att de kan göra vad som helst och sen säga förlåt....och då ska allt vara bra igen!!!!

Tänk att det ska vara så svårt att bry sig om och respektera andra!!!!

2008-04-15 @ 17:15:46
URL: http://www.nightviolet.blogg.se
Postat av: Cissi

Det är det VÄRSTA jag vet när någon snor tvättiden!
När jag bodde i lägenhet hände det hela tiden. Kanske fick jag tvättid var 3:e vecka och när man väl kom ner var det upptaget! Grrrrrrr...

2008-04-15 @ 18:48:56
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Christer

Mmm hoppas du tänker på vad du skriver....du får väl tvätta hemma i Bönhamn då...vad glad att du fått någon som vill satsa på dig som Marie...inte värt sig att vara "värsta kärringen" om man som du inte bor i lägenheten...som du bara skaffat för att Sara ska ha någonstans att övernatta...försök vara lite mer postitv så kanske det går lättare...kram...

2008-04-15 @ 20:39:02
Postat av: Lillemor

hahahhaa jaa,,, men ibland kan man ju tänka på vad man GÖR också.. tvättstugan ska man sköta sig i.krig har uppstått för mindre.. så där beter man sig inte. har man bokat, har man bokat.. det kan man inte bara skita i. oavsett hur mkt man bor där eller inte.får man bete sig hur som helst mot folk för att dom itn ebor där lika mkt?? det var konstigt. man betalarväl hyra ändå.. nej. du gjorde helt rätt. nu kanske dom tänker innan..kommunen borde ju fixa fram en egen tvätttid eller tvättmaskin åt dom istället tycker man ju

2008-04-15 @ 20:47:31
Postat av: steffen

Tänk såhär; dom är ena jävla analfabeter som inte ens kan klockan. Det är inte du vilket betyder att du klarar dig bättre i alla lägen även om du blir en tvättid fattigare ibland.
Förstår du hur jag menar?

2008-04-15 @ 21:58:06
URL: http://steffens.blogg.se/
Postat av: Nilla

Hej på dej...ja de värsta fejderna i flerfamiljshus startar i många fall i tvättstugan...må så gott

2008-04-16 @ 08:29:33
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: Inger

Verkar vara konstiga bokningssystem.
Hoppas det reder ut sig.
Kram

2008-04-16 @ 09:52:07
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: Millapilla

ja fy för när man bodde i lägenhet! Hände en del gånger att de tagit ens tid. Så irriterad! kommunen bör ju ordna egen tvättmaskin tycker jag. Många att vara 20 lägenheter på en tvättstuga!!! Ha en bra dag och kram

Postat av: Margaretha

Jag förstår att du blir vansinnig.....Tvättiderna är något heligt om man måste gå till tvättstugan...
Men skit i det nu för snart e det riktig vår....och sen blir det sommar....hehehe
Kram
Margaretha

2008-04-16 @ 14:10:57
URL: http://catfriend.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0