Gräsänka

är jag i kväll. Jag har gjort allt sånt jag inte brukar göra när Bosse är hemma!! Jag, Smulan och Limpar har ätit räkor!! Bosse tycker inte om räkor så det är nåt jag aldrig äter när han är med. Men såna här kvällar då blir det räkor i massor. Badat skumbad med Il Divo på högsta volym. Nog är det mysigt när han är hemma men visst klarar vi oss alldeles utmärkt när han är borta också.

I vanliga fall på onsdagar brukar jag alltid titta på Lost. I kväll var det uppehåll och i stället visade dom en mini serie som hette Torn. Handlade om ett par föräldrar som miste sin dotter på en badstrand. De hittade aldrig någon kropp och mamman hade levt i 11 år med en tro om att deras flicka inte var död, och hon hade rätt.
Det fick mig att börja fundera över hur man själv skulle reagera om nåt sånt hände mig.
Väldigt otäckt!!
Utan kropp skulle jag aldrig ge mig, det är jag övertygad om. Jag är också övertygad om att naturligtvis känner man som mamma om barnet lever eller ej, Men visst måste det vara svårt att ändå veta om det är riktiga känslor eller om det endast är viljan att barnet verkligen lever.

Men jag är övertygad om att jag skulle bli en tigrinna i stora mått och slåss för att för att ett sökande skulle fortgå.
Vilken lycka att man aldrig behövt uppleva något sådant.
Mina tankar går till Engla som det skrivits om i tidningarna och hennes familj. Så fruktansvärt, vilken tragedi och just det här att inte veta vad som hänt. Det måste vara det värsta man kan uppleva som förälder.

Jag ber för dom och önskar verkligen att de får reda på vad som hänt deras Engla.

Kommentarer
Postat av: Mia

Hoppet är det sista som överger människan, sägs det ju och i ett sånt här fall är det nog sant. Att inte veta är hemskt...

2008-04-10 @ 04:25:03
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Nilla

God morgon.Svar tack för de kloka orden ,Skolan är tuff och tror att de har mer pres än vad de igentligen pallar det gäller att hitta en vågskål.må så gott

2008-04-10 @ 07:28:23
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: Lillemor

hej kul att åtminstone NÅN e kvar hihi. skänt ,med lite gräsänkelir på stereon. men han kan väl skotta in sig själv eller om du inte ska nånstans??ska väl inte DU göra? knaso .. ja engla ja.. vidriga monster..usch. vet inte hur man reagerat i det fallet. men antagligen inte så lungt och behärskat. då hade nog mina vänner och bomberna kommit fram i dagern.. kram. hälsa syrran om hon hör av sig

2008-04-10 @ 07:36:31
Postat av: Inger

Javisst är räkor gott. Jag älskar det,,
Hemskt med lilla Engla..
tänker mycket på hennes famij..

Du får passa på att ta en omgång räkor till innan din käresta kommer hem.. hihi. för det är ju såå gott..
Ha en fin dag, trots snövädret..
Kram

2008-04-10 @ 11:06:12
URL: http://IngerEmksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0