Arbetsdag i hamna

Så här såg det ut i morse i slänten. Men här har det krattats idag. Det är så skönt att kratta slänten för när man börjar längst upp så rasar ju allting ner, det blir så lätt.

image221


image226
När det äntligen var klart kunde man se att även här börjar det grönska, skönt!

image223
Bosse, Kattis och Anders har sysselsatt sig med att köra ut allt ris från hans lilla avverkning till majbrasan. Det blir så fint nu när så mycket ris och träd försvinner upp mot berget. Utsikten blir ju också bättre både för oss och alla andra Bönhamns bor.
image224
Smulan som troget följt sin matte vid krattningen förstod direkt att man måste faktiskt tvätta sig innan man får gå in för att fika. Hon är duktig och klok den katten!


image225

Nu har jag ialla fall gjort det jag sagt att jag skulle göra i helgen. Ska nu bara slänga ner några gladiolus lökar innan det är dags för lite mat och sedan avfärden mot Övik och jobbet. Hoppas att det är lika strålande väder på tisdag och onsdag när man är ledig så jag kan fortsätta njuta av våren i Bönhamn.

Ha en riktigt trevlig söndag kväll alla ni som får vara lediga.

Kommentarer
Postat av: carro

Hej. Haft en bra dag solsken hos dig med ?
Kram Carro

2008-04-20 @ 13:40:25
URL: http://underbliven.blogg.se
Postat av: dansare

intresserad av smink från oriflame?

2008-04-20 @ 13:43:23
URL: http://youngwoman.blogg.se
Postat av: Lillemor

får och får hahaha men jag har haft en toppen dag.. hopaps nästa vecka blir ännu bättre.kraaam!

2008-04-20 @ 20:47:21
Postat av: Cissi

När krattan kommer fram, då är det vår! :o)
Kram

2008-04-20 @ 20:53:22
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Nilla

Halloj..det är härligt när man kan börja att kratta och dona..Mamma och jag har släpat ihop ris högar från björkarna vi tog ner i höstas..Brännt högarna och varit väldigt duktiga...

2008-04-21 @ 07:47:22
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: Millapilla

Ja det är härligt att börja röja i trädgården och få sol och massor med frisk luft! Ha en bra dag:KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0